bo själv - hiss & diss

Jag ska ju flytta nu när jag ska börja gymnasiet, och bo helt själv. Anledningen till att jag inte vill dela lägenhet med någon vän är att jag tror det kan bli ganska jobbigt att behöba stå ut med varandra precis hela tiden. Men iallafall jag satt här tänkte nyss på för- och nackdelar med att bo själv. Så tänkte skriva det här på bloggen! 

Hiss
Ingen som tjötar på en om att man ska göra saker och ting hemma. 
♥ Man gör vad man vill precis när man känner för det.
♥ Man får dricka juice direkt ur kartongen (hihi.)
♥ Visa sina skönaste dancemoves för sin spegel är numera helt okej.
♥ Låta sin dusch lyssna på sin ljuva sångröst är helt tillåtet.
♥ "Vad är det för musik du lyssnar på, byt låt eller sänk'' existerar inte. 
♥ "Sänk tv'n!" existerar inte heller.
♥ Fötterna på bordet - helt tillåtet.
♥ Ingen som klagar på att man legat i sängen en hel helg.

Diss
Ingen som lagar mat. Det får man sköta själv.. 
♦ Ingen som handlar.
♦ Man får sova helt själv (jag är livrädd för att sova när ingen annan är hemma.)
♦ Ingen som städar åt en.
♦ Det finns inte alltid sällskap när man behöver den som mest.
♦ Man måste hålla koll på allt själv.. 
uppdate:
♦ Ingen frukost på sängen.


KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0