hej. jag är femton år...

Hej. Jag är femton år, är 164 cm lång och väger 52 kilo.
En tisdag eftermiddag insåg jag att jag inte längre är pinnsmal, jag väger inte 43 kilo längre och jag är fortfarande lika kort som jag nu ett tag har varit.

Mitt hår är kort, slitet, det går av, och utväxten syns så förbannat mycket, det blir fett varje dag, det har inget volym. Mina ögon, dem tycker jag om, de är blå-grå-gröna, det är fint. Mina öron, de är lite stora, och står ut lite. Min näsa, den är lång, stor och ser ut som en potatis i toppen. Mina läppar, de är fina, röda och fylliga. Mina tänder, de är inte perfekt raka och vita, mina hugg tänder ser ut som vampyrtänder. Och mina kinder, de är alltid lite röda, det är gulligt! När jag ler får jag smilegropar , men inte på kinderna, utan på hakan - det är speciellt. Jag kollade nyss i spegeln, jag har visst lite dubbelhaka , men det är sött, jag gillar det. Mina nyckelben, de syns mycket, men jag gillar det. Mina axlar och armar, axlarna är lite breda, och armarna långa. Och mina fingrar är långa, smala, och naglarna är inte så fina som jag skulle vilja att dom var. Mina bröst, de är varken stora eller små, fasta eller hängiga, de är som de är. Min mage, den är inte längre platt, de putar ut lite, och jag har valkar när jag sitter ner, valkarna brukar hänga ut lite när jag har jeans på mig. Mina höfter har växt och likaså rumpan, jag får knappt på mig mina 'gamla' jeans, och att stänga igen gylfen är en kamp. Mina lår är inte längre smala, de går faktiskt nästan ihop när jag går. Och mina ben, de är varken långa eller korta. Jag har trettioåtta-trettionio i skostorlek, jag tycker det är stort, jag hade velat ha mindre fötter. Mina tår är fula, krokiga, jag skäms för att visa dom. 

Men jag är inte perfekt, för ingen är perfekt.
Det är inget som är vackert och inte vackert. Alla är vackra, på sitt eget lilla sätt.

Så snälla alla tjejer och killar, kolla er i spegeln, och istället för att se saker på er kropp som ni inte tycker om, fokusera på det ni faktiskt gillar med er kropp. Se på er själva, och inse hur vackra ni är.

Vi alla är vackra, på vårat eget lilla sätt.

KOMMENTARER
Postat av: Konneh

håller faktiskt inte me alla är faktiskt inte vackra.. här har du en lista på människor som e ruttna rätt igenom om du inte tror mig ;) Omar al-Bashir, Kim Jong-il, Than Shwe, Robert Mugabe, Islam Karimov, Hu Jintao, King Abdullah, Saparmurat Niyazov, Seyed Ali Khamane’i och Teodoro Obiang Nguema bl.a sådesåååå! :P <3 //nolife xd

2010-11-27 @ 00:30:54
URL: http://ollonborrar.blogg.se/
Postat av: Sofia

bra text! exakt så borde alla tänka. och den som har skrivit kommentaren över borde tänka om lite. ingen av de han/hon nämnde är fula. Det är bara människan som har lite olika smak.

2010-12-09 @ 11:06:02
URL: http://fiiiyah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0